نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6612
-
الف
+

3 ستاره در «زیر آسمان شهر» که خاموش شدند+تصاویر

در این گزارش مروری کرده ایم به زندگی بازیگران سریال «زیر آسمان شهر» که اکنون در بین ما نیستند.

به گزارش آی فیلم 2، مجموعه سریال های «زیر آسمان شهر» طی سه فصل به کارگردانی «مهران غفوریان» از سال 1380 الی 1381 در ژانر کمیدی ساخته شد و از رسانه ملی ایران به نشر رسید.

این سریال از پربیننده ترین و محبوب ترین آثار تلویزیونی ایران به شمار می رود که با نقش آفرینی بازیگرانی توانمند آنچنان مورد پسند بسیاری از مخاطبان قرار گرفت که با گذشت قریب به 20 سال از اولین نشرش، هنوز هم بسیاری علاقمند تماشای این سریال هستند.

فصل سوم این سریال اکنون در حالی از شبکه جهانی آی فیلم 2 در حال نشر است که برخی از بازیگران آن همچون مرحوم «کیومرث ملک مطیعی»، زنده یاد «ملکه رنجبر» و مرحوم «رضا ژیان» دیگر در بین ما نیستند.

به همین بهانه در این گزارش مرور کوتاهی به کارنامه کاری این بازیگران خاطره ساز و توانمند داشته ایم که در ادامه می خوانید.

«کیومرث ملک مطیعی»

«کیومرث ملک مطیعی» بازیگر کهنه کار سینما ، تلویزیون و تیاتر ایران در سال 1315 خورشیدی در «تهران» به دنیا آمده است.

«کیومرث ملک مطیعی» در سریال «زیر آسمان شهر» که سال 1380 از صدا و سیمای ایران نشر شد، نقش «غلام شش لول بند» پدرکلان داکتر بهتاش سرایدار را بازی کرد و در کنار «ملکه رنجبر» «مهران غفوریان»، «حمید لولایی»، «نصرالله رادش» و «یوسف تیموری» یکی از سریال های ماندگار تلویزیون ایران را به نام خودشان ثبت کردند.

«کیومرث ملک مطیعی» پیش از نقش آفرینی در سریال «زیر آسمان شهر»، در سریال پر طرفدار «پس از باران» به کارگردانی «سعید سلطانی» در کنار بازیگرانی چون «محمود پاک نیت»، «کتایون ریاحی»و «مرجان محتشم» ایفای نقش نمود.

وی در سریال «مدرسه ما» محصول سال 1388 در نقش پدر مکتب در کنار «فردوس کاویانی» و «علی اوسیوند» به ایفای نقش پرداخت.

سریال دیگری که مرحوم ملک مطیعی در آن نقش آفرینی نموده «گل پامچال» محصول سال 1370 بود که وی در کنار بازیگرانی چون «فاطمه معتمد آریا»، «رضا بابک» و مرحوم «داود رشیدی» بازی کرده بود.

در کارنامه چهار دهه بازیگری ملک مطیعی فلم های متنوعی دیده می شود و او از کسانی بود که هیچگاه فعالیت هنری را ترک نکرد. ملک مطیعی در فلم هایی نظیر «عروس فراری»، «فردا روز دیگری است»، «الو الو من جوجوام»، «دیدار»، «آوای دریا» و ... نیز بازی کرده است.

وی مدتی به علت تکلیف معده و جهاز هضمی(مشکل گوارشی) در شفاخانه بستری بود و سرانجام 21 حمل / فروردین سال 1389 به علت ایست قلبی در تهران درگذشت.

«ملکه رنجبر»

«ملکه رنجبر» زاده ۱۰ سنبله(شهریور) در سال ۱۳۱۷ خورشیدی با نقش آفرینی در سه فصل سریال «زیر آسمان شهر» با کرکتر «مهتاج فرامرزی» همسر «غلام شش لول بند» با نقش آفرینی مرحوم «کیومرث ملک مطیعی» به شهرت رسید.

«آژانس دوستی»، «دفترخانه شماره ۱۳»، «آشپزباشی»، «پاتوق»، «روزهای آرزو»،  «ورثه آقای نیکبخت»، «فردا آفتابی است»، «محاکمه»، «ماجراهای خانوادهٔ تمدن»، «گردنبند»، «بازگشت پرستوها»، «خانه به خانه»، «زیر گنبد کبود»، «رنگ سبز نارون» و «داستان یک شهر» از جمله سریال هایی است که این بازیگر ایرانی در آن ها نقش بازی کرده است. 

بانو رنجبر در ۹ حوت/اسفند 1398 به دلیل بیماری در گذشت.

«رضا ژیان» 

«رضا ژیان» هنرپیشه، کارگردان، فلمنامه‌نویس سینما، تلویزیون و تیاتر ایران عمده فعالیتش بر صحنه تیاتر متمرکز بود.

وی فعالیت هنری را از دوران تحصیل آغاز کرد و پس از فارغ‌التحصیلی از لیسه و در سن بیست سالگی قدم به عرصه بازیگری گذاشت.

از جمله مشهورترین آثار هنری دیگر او می‌توان به سریال های «طنزآوران جهان»(1364)، «خودرو تهران 11»(1376)، «آژانس دوستی»(1378)، «زیر بازارچه»(1378)، «همسایه ها»(1380) و «زیر آسمان شهر3» (1381) و فلم های سینمایی «مرد عوضی»، «مسافر ری» و «عشق فیلم» نام برد.

«رضا ژیان» در دلو(بهمن) ۱۳۸۱ به عمر ۵۳ سالگی در تهران درگذشت.

گفتنی است فصل سوم سریال «زیر آسمان شهر» هر شب ساعت 8 به وقت تهران و کابل و ساعت 8:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر خوانید:

دانلود فصل اول «زیر آسمان شهر» 

دانلود فصل دوم «زیر آسمان شهر» 

دانلود فصل سوم «زیر آسمان شهر» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر